В случай че сте заплатили услугата по банков път или в брой на каса в КРС, трябва да въведете данните за направеното плащане, като от менюто под потребителското Ви име изберете „Подадени заявления“, реда на заявлението изберете “Плати“ и от формата с данни за плащането изберете „Въведи данни за плащане“.
За направеното плащане трябва да въведете задължително начина на плащане, номера на документа за направеното плащане и дата на направеното плащане.
|
Фигура 35. Въвеждане на данни за направено плащане
|
Във връзка с въвеждане на еврото като официална валута в Република България, системата е надградена с нови параметри и правила, касаещи таксите за предоставяните услуги от регистъра. Актуализациите са съобразени с различните етапи на прехода – преди и след въвеждането на еврото. |
Превалутиране на чакащи плащания:
Всички задължения, които към датата на въвеждане на еврото не са платени или за които не са въведени данни за извършено плащане и са със статус "чакащо", ще бъдат превалутирани в евро към момента на плащане.
Двойно обозначаване на таксите:
Съгласно нормативните изисквания за двойно обозначаване на цените и таксите, в следните екрани на системата:
„Данни за плащане“
„Плащане през ePay“
„Плащане през ПЕП на МЕУ“
„Въвеждане на данни за направено плащане“
„Обща сума на таксите за заявените услуги“
„Платена сума на таксите за заявените услуги“
„Дължима сума на таксите за заявените услуги“
полето „Такса за услугата“, когато таксата не е платена, ще се визуализира по следния начин:
В периода на двойно обозначение – системата ще показва равностойността в евро на таксите, начислени в лева.
След влизане в сила на еврото – системата ще показва равностойността в лева на таксите, начислени в евро.
След края на периода за двойно обозначение – системата ще показва само суми в евро.
Когато таксата е платена, нейната стойност ще се извежда във вида валута, в който е платена. Ако срокът за плащане е изтекъл, таксата ще се извежда във вида валута, в който е регистрирана.