За регистрирани потребители › Предоставяне на електронни административни услуги › Подаване на заявления/уведомления/искания за електронни административни услуги

 

 

Подписване на заявление/уведомление/искане и подаване


 

Последната стъпка преди подаване на заявление/уведомление/искане за електронна административна услуга към КРС е то да бъде подписано. При натискането на бутон Подпиши, намиращ се в края на формата за преглед на всяко заявление, сайтът добавя в края на заявлението секция за подписване.

За подписване чрез удостоверение за квалифициран електронен подпис (УКЕП) на смарт-карта, свързана към компютъра, използвайте бутон Подпиши чрез смарт-карта (виж Локално подписване). Във всеки момент преди да подпишете, можете да се откажете от подписването, чрез бутон Откажи подписването.

След успешно подписване на заявление за ЕАУ, системата на Регистъра изпълнява автоматизирани проверки по приемането му. В случай че проверките са успешни, се извежда уведомително съобщение на екрана в сайта с входящия номер на подаденото заявление и се изпраща на посочения в заявлението адрес на електронна поща съобщение за регистрираното заявление/уведомление/искане.

Фигура 28. Успешно подадено заявление/уведомление/искане за ЕАУ

Сайтът осигурява възможност да подадете ново заявление за избрания вид услуга или да изберете друга опция от менюто.

В случай че проверките не завършат успешно, сайтът извежда на екран „Съобщение, че получаването не се потвърждава“, в което са посочени причините за неприемане на заявлението. Изпраща се и съобщение на посочения в заявлението адрес на електронна поща.

Съобщението се изпраща и на адресите на електронните пощи на всички регистрирани в сайта потребители, които представляват оператора от името на който е подадено заявлението.