Проследяване на изпълнение на услуга по подадено заявление/уведомление/искане
След подаване на заявление/уведомление/искане за електронна административна услуга през сайта, вашето заявление ще бъде регистрирано в деловодната система на КРС и Вие ще получите съобщение с входящия му номер на адреса на електронна поща от профила Ви.
От момента на регистрация на заявлението с входящ номер ще започне да тече срокът за заплащане на заявената услуга, когато по нея се дължи такса. При наближаване на крайния срок за плащане, ще получите напомнящо съобщение по електронна поща.
След заплащане на дължимата такса по заявлението и потвърждаване, че плащането е получено в КРС, ще започне да тече срокът за обработка на заявлението от служител на КРС.
Когато по заявление/уведомление/искане не се дължи такса за услугата, срокът за обработка му от служител на КРС започва да тече от деня, следващ регистрацията на заявлението в деловодната система на КРС.
Когато заявлението/уведомлението/искането бъде обработено от служител на КРС, Вие ще получите по електронна поща съобщение с резултата от обработката му. В резултат от обработката може:
да бъде направено вписване в регистъра;
да Ви бъдат дадени указания за отстраняване на нередовности и в този случай Вие трябва да подадете заявление за отстраняване на нередовности в установения срок. В случай че наближава краят срока и не сте подали заявление за отстраняване на нередовности, системата ще ви изпрати напомнящо съобщение за наближаващото изтичане на срока.
да бъдете информирани за отказ на КРС да Ви бъде предоставена заявената услуга. В този случай системата ще Ви изпрати съобщение за решението за отказ, съдържащо хипервръзка, от която можете да се запознаете с текста на решението.
Всички съобщения за регистриране, обработка на заявление/ уведомление/искане и наближаващо изтичане на срокове се изпращат на електронните адреси на всички потребители, които имат право да подават заявления от името на оператора, получател на услугата. |
Можете да проверите по всяко време статуса на подадено заявление/уведомление/искане от Вас или друг потребител, който е представител на същия оператор, като от менюто под вашето потребителско име изберете опцията „Подадени заявления“ и зададете в критериите за търсене номера на заявлението/уведомлението/искането или периода, в който то е подадено.
Фигура 32. Подадени заявления
Като резултат от търсенето, системата ще изведе списък със седем колони. В първия случай списъкът ще съдъража само един ред, ако сте въвели правилно номера на заявлението. Във втория случай списъкът може да съдържа повече редове, по един за всяко заявление, което отговаря на критериите. В този случай трябва да изберете реда, който се отнася до интересуващото Ви заявление.
В първите шест колони на списъка се съдържа следната информация за заявлението:
статусът на обработка;
статусът на плащане;
крайният срок за плащане;
крайният срок за подаване на заявление за отстраняване на нередовности, когато има дадени указания за отстраняване на нередовности.
Чрез избор на съответната икона от колона Действия можете:
да прегледате указанията за отстраняване на нередовности, ако има такива;
да свалите решението за отказ, ако статусът на обработка е „с издаден отказ“;
да прегледате свързаните заявления - когато са давани повече от един път указания за отстраняване на нередовности, системата предоставя списък с първоначалното заявление и всички подавани заявления за отстраняване на нередовности;
да прегледате съдържанието на заявлението;
да прегледате информация за плащане.